Gaziantep, Giresun, Gümüşhane’de sahur saati ne zaman? 8 Nisan Cumartesi Gaziantep, Giresun, Gümüşhane Sahur kaçta biter?
Ramazan ayının başlamasıyla birlikte 8 Nisan Cumartesi günü Gaziantep, Giresun, Gümüşhane’de sahurun ne zaman, Gaziantep, Giresun, Gümüşhane’de sahurun ne zaman biteceği soruları sık sık sorulmaya başlandı. Sahur saatini bekleyen vatandaşların merak ettiği bahis için detayları sizler için derledik. Peki Gaziantep, Giresun, Gümüşhane sahur ne zaman? 8 Nisan Cumartesi Gaziantep, Giresun, Gümüşhane Sahur kaçta biter?
SAHUR NEDİR, SAHUR NEDEN YAPILIR?
Sözlükte “sabahtan önceki vakit, gecenin son üçte biri” anlamına gelen seher kelimesiyle aynı kökten gelen sahur (sehur, suhur), oruca hazırlık olarak şafaktan önce yenen yemeği ifade eder. Bazı hadislerde bunun için “ekletü’s-sehar / ekletü’s-suhur” tabiri kullanılmaktadır. Sahur kelimesi birçok hadiste geçmektedir (Wensinck, el-Muşem, “?vm” md.). Tefsir, hadis ve fıkıh kaynaklarının verdiği bilgiler dikkate alındığında, oruç yasağının başlangıçta gece saatlerinde başladığı, Bakara döneminin 187. ayetiyle bu sürenin sabaha kadar uzatıldığı, sahura izin veren başlıca meşruiyet kanıtıdır. Bu âyet-i kerimede, “Siyah iplik, beyaz iplikten sizin için ayırt edilinceye kadar, sabahtan itibaren sizin için ayırt edilebilir hale gelinceye kadar” diyor. Oruçlunun sahur yemesinin mendup olduğu konusunda İslam âlimleri ittifak etmişlerdir (İbnu’l-Münzîr, s. 104).
“Sahura kalkın çünkü sahurda bereket vardır” sözleriyle sahura teşvik eden Hz. Peygamber (Buhârî, “?avm”, 20; Nesâî, “ıyâm”, 18-19, 24; Tirmizî, “?avm”, 17)’nin sahura önem verdiği görülmektedir. Bazı hadislerde sahurdan bir yudum su ile de olsa tam anlamıyla vazgeçilmemesi tavsiye edilmektedir. alışveriş merkezi”, 17; Nesai, “ıyâm”, 25-26). Bütün bu deliller dikkate alındığında fakihler sahura kalkma kararının sünnet olduğu sonucuna varmışlardır. Müstehab kelimeler, fıkıh yöntemindeki geniş anlamlarıyla karşılaştırılmıştır.Bazı hadislerde ifade edildiği gibi (İbn Mace, “ıyâm”, 22), sahurun amacının bedene yiyecek sağlamak olduğu açık olmakla birlikte, Oruç tutabilmek için sahura kalkan müminin asıl hedefi Hz. .
Sahurun Müslümanların orucunu Ehl-i Kitabın orucundan ayıran bir özellik olduğunu bildiren hadis (Müslim, “?ıyâm”, 46; Ebu Dâvûd, “?avm”, 16; Nesâî, “?ıyâm”, 27; Tirmizi, “?avm”, 17) açıklanırken, bunun önceki ümmetlere göre Müslümanlara sağladığı bir kolaylık olduğu ve bu nedenle sahura Kitap Ehli’nden farklı davranarak kalkmanın şükran anlamına geleceği ifade edilmektedir. bu nimet için Sahuru son vakte kadar uzatmanın, iftarı ilk vakitte kılmanın ve namazda sağ eli sol ele koymanın peygamberlerin özelliklerinden olduğu rivayeti (el-Muvaşaa, “?a? rü’?-?alât”, 46; Abdullah b. Yusuf ez-Zaylai, II, 470), daha önceki hadislerle çelişiyor gibi görünse de, muhtemelen umumî hadislerden dolayı, konunun eserlerinde bunların uzlaştırılması vurgulanmamıştır. Birinci hadisin kabulü, ancak ikinci hadisin rivayeti ile ilgili meseleler vardır. Örneğin Tahavi ikinci hadisi (Şer?u Müşkili’l-âs_âr, I, 417-421) içermezken, Kâsânî izaha girmeden her ikisini de aktarır (Bedâ?i?, II, 105). İbnbidin’in bu duruma ilişkin yaptığı tefsirden (Reddü’l-mu?târ, II, 420) istifade edilerek, önceki ilahi dinlerde sahur varken bir süre sonra terk edildiği, dolayısıyla ikinci semavînin de terk edildiği söylenebilir. hadis, ilahi dinlerdeki hükmü, orijinal şekliyle ifade eder. Buna göre birinci hadis-i şerifte, Resûlullah’ın, devrinin Yahudi ve Hıristiyanlarını kastetmiş olması mümkündür. Şah Veliyyullah’ın sahurun faydalarını anlatırken sahurda rahmet olduğunu bildiren hadis-i şeriften hareketle niyeti bu yorumu desteklemektedir: Sahur yemeği ile bir yandan vücudun oruca dayanmasını sağlayacak kuvvet sağlanır. diğer taraftan insanların dini zorlaştırma ve dinin farzlarında değişiklik yapma çabaları da engellenmektedir. Bu mümkün. Nitekim Hz. Peygamber Efendimiz, bizim orucumuzla Ehl-i Kitabın orucu arasındaki temel farkın sahur yemeği olduğunu bildirmiştir. Bu ifade, Kitap Ehli’nin dinlerini tahrif ettiklerini göstermektedir. Onların tutumuna karşı olmak, dinin aslının korunmasına katkıda bulunmak demektir (?üccetullahi’l-baliga, II, 52). İki hadisin manasını uzlaştırmak için, Allah Resulü’nün kendi ümmetinden (kendisine farz, haram veya helal kılınanlardan) ayırdığı durumlar olduğu gibi, diğer peygamberlerin de ihtilafa düştüğü izah edilebilir. sahur konusunda kendi ümmetlerinden.
Sahur, fakihlerin çoğunluğuna göre gecenin son yarısının başlangıcı ile bazı Hanefi ve Şafiilere göre gecenin son altıda birinin başlangıcı ve sabahın ortası arasında geçen süredir. Şafak sökmek veya fecirden kasıt, sabah namazına başlamak ve oruca başlamaktır (bu vakitle ilgili hadis ve yorumlar için bk. FECİR). Hz. Peygamber Efendimiz, İbn Ümmü Mektum’un okuduğu sabah namazından önce, teheccüd için Bilal-i Habeşî duasının veya oruç için sahura kalkacakları uyandırmanın sahur yemeğine sakıncası olmadığını bildiren hadis-i şerifini söylemiştir (Buhari, ” ?avm”, 17; Ebu Davud, “avm”, 18), sahura kalkmayı teşvik etmenin yanında, sahuru olabildiğince geciktirmenin uygun olduğu anlamını da içermektedir. Peygamber’in sahur uygulamalarıyla ilgili rivayetler de bunu destekler nitelikte olup, sahurdan sonra (elli âyet kadar okunabilen bir süreden sonra) uzun bir aradan sonra sabah namazını kıldırdığı hepsinden anlaşılmaktadır (Buhari, “?avm”, 20, “Taheccüd”)”, 8; Müslim, “?ıyâm”, 47; Nesâî, “?ıyâm”, 20-22). Bu konudaki delilleri tamamlayan fakihler müstehab olduğu sonucuna varmışlardır. sahuru son vaktine kadar bırakmak.Fakat bu karar imsak vakti ile sınırlıdır; Vaktin gelip gelmediği konusunda şüphe varsa, (olabilecek bazı durumların hükümleri için) yemek ve içmek mekruh olur. İMSAK;ORUÇ) Hukukçuların çoğuna göre -oruç tutmamaya niyet yoksa- sahur yemeği oruca niyet yerine geçer; Şafii mezhebinde sahura kalkmak oruca niyet etmez. niyeti değiştir.
8 Nisan Cumartesi Gaziantep, Giresun, Gümüşhane SAHUR VAKTİ NE ZAMAN?
8 Nisan Cumartesi Gaziantepsahur Saati: 04:37
8 Nisan Cumartesi Giresun sahur saati: 04:25
8 Nisan Cumartesi Gümüşhane sahur saati: 04:20