Teknoloji

Hyundai, IONIQ 6’nın donanımını yeniledi

Hyundai, D-sedan segmentindeki modeli, “İlerlemek” Kendi adıyla Türkiye’ye özel bir ekipman hazırladı. Bu yeni donanım, uygun fiyatı ve özellikleriyle Türk tüketicisinin elektrikli otomobillere kolaylıkla ulaşmasını sağlıyor.

Model, 0,21cd gibi düşük sürtünme katsayısıyla Türkiye’deki elektrikli otomobiller arasında en verimli modellerden biri olarak listede yer alıyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel, sektörde elektrifikasyona çok hızlı bir dönüşüm yaşandığını ve bu dönüşüme öncülük etmeye çalıştıklarını belirtti.

2030 yılına kadar 30’dan fazla elektrikli modeli piyasaya sürerek küresel satış gücümüzü artırmak istediklerini belirten Berkel, yeni modeller ve yenilikler sayesinde dünyanın ilk 3 elektrikli otomobil üreticisinden biri olma yolunda ilerlediklerine dikkat çekti. tesis yatırımları.

Bu modelin yüzde 10’luk Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) avantajının Hyundai’nin Türkiye’deki varlığını 2024 yılına kadar güçlendireceğini kaydeden Berkel, “IONIQ 6 Advance, içten yanmalı B-SUV modelleriyle hemen hemen aynı fiyatla hem ülkemizdeki kullanıcılara hem de D segmentinde konfor ve üst seviye “Bir sonraki seviye elektrikli mobilite deneyimini sunacak.” ifadesini kullandı.

Model, yeni donanım seviyesinde 0’dan 100 km/saat hıza 8,8 saniyede ulaşıyor. Aracın ulaşabileceği maksimum hız ise 185 km/saat oldu. 800 voltluk akü sistemi sayesinde 350 kW’lık ultra hızlı DC şarj cihazına bağlandığında sadece 18 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj edilebiliyor.

Modelin kullanıcılarının 100 km menzile ulaşabilmesi için aracı ultra hızlı şarj istasyonlarında sadece 5 dakika şarj etmeleri yeterli oluyor. Model, özellikle kış aylarında menzil kaybını önlemek için ısı pompasıyla birlikte geliyor. Elektrikli otomobillerde önemli bir yere sahip olan ısı pompası, Hyundai’nin Türkiye’de satışa sunduğu tüm modellerde standart olarak sunuluyor.

700’den fazla parametrik piksel detayı

Modelin donanımı tasarım detaylarıyla şekilleniyor. Aktif hava kanadı, tekerlek hava perdeleri, entegre arka spoyler ve tekerlek boşluğu azaltıcıları gibi çeşitli tasarım öğeleri, modelin aerodinamik performansını önemli ölçüde artırıyor. Böylece model hem görselliği hem de pil verimliliğiyle dikkat çekiyor. Marka kimliğini güçlendirmek amacıyla modelde akıllı ön aydınlatma sistemi (IFS), LED arka farlar, ön alt sensörler, havalandırma ızgaraları ve orta konsol göstergesi gibi çeşitli yerlerde 700’den fazla parametrik piksel detayı yer alıyor. Model 4 bin 855 mm uzunluk, 1880 mm genişlik ve 1495 mm yükseklik oranlarına sahip.

Modelin koza şeklindeki iç kısmı konforlu bir oturma alanı sunuyor ve günlük kullanımda hayatı kolaylaştıracak detaylara yer veriyor. Otomobilin 2.950 mm’lik uzun bir dingil mesafesi bulunurken, Hyundai tasarımcılarının yolcuları rahat ettirecek şekilde optimize edilmiş diz mesafesi kullanması da dikkat çekiyor. Modelin kullanıcı odaklı iç mekanı, dikkat dağınıklığını azaltan ve güvenli sürüşü teşvik eden merkezi konumdaki ergonomik kontrol ünitesiyle öne çıkıyor. 12,3 inç dokunmatik ekranlı gösterge paneli ve yeni 12,3 inç tam dokunmatik bilgi-eğlence ekranı, modüler panel ile yeni nesil dijitalleşmeyi vurguluyor. Köprü tipi orta konsol aynı zamanda son derece kullanışlı bir saklama alanı da sağlıyor.

mazidagihaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu